Melbourne enzo.. - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu Melbourne enzo.. - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu

Melbourne enzo..

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

14 November 2010 | Australië, Monbulk

Zo nou we zijn zomaar alweer 3 weken verder, hoog tijd voor een update.
Op stage gaat alles z’n gangetje, t was hier afgelopen week mooi weer, dus lekker bij 30 graden in de kas. Een dagje in de sauna zweet je minder zeg maar..
Zo’n beetje ieder weekend is het regenachtig, zo ook dit weekend, dus dat is een beetje minder maarja je kunt niet alles hebben..
Ze zijn hier wel blij met al die regen, aangezien hiervoor vele jaren van droogte zijn geweest. Ben met Hetty en John naar een reservoir geweest waarin het regenwater wordt opgevangen, zodat dit gebruikt kan worden als drinkwater enz. Er was ook een park bij waar kangaroes zouden kunnen zitten, maar ik heb er alleen eentje van heel veraf gezien. Dichterbij was die op m’n bordje vanavond, smaakt goed hoor kangaroevlees ;)
Vrijdag 2 weken terug kwam Erik hier aan, bijna 2 jaar niet gezien dus daar moest op gedronken worden! Dat heb ik geweten zaterdag… Zaterdagavond zijn we naar Melbourne gereden, na 4 rondjes rond het hostel rijden deze eindelijk gevonden en ingecheckt. Vervolgens op weg naar St. Kilda, waar we een pub vonden om onder het genot van een band een biertje (voor 8 dollar!) te doen.
Zondags een rondje gelopen door Melbourne over de Queen Vicoria Market en door het behoorlijk grote Crown Casino (alleen al een paar honderd gokautomaten).
Die dinsdag was het Melbourne Cup Day, een vrije dag in verband met paardenraces. Wij zijn op weg gegaan naar de Steavenson Falls, in Marysville. De waterval was wel geinig om te zien, maar meer indruk maakte het gebied zelf. Marysville is volledig verwoest door de bosbranden in februari 2009 (Black Saturday). Er werden nu eindelijk weer wat huizen gebouwd en aan de bomen was het verwoestende effect nog duidelijk zichtbaar.
Vorige week zaterdag zijn we weer naar Melbourne gegaan, dit keer met het openbaar vervoer, een heel andere ervaring ;) Tot het hostel in St. Kilda ging het goed, maar toen ik daar m’n treinkaartje had laten liggen en de conducteur de tram in stapte kreeg ik t toch wel een beetje benauwd. Volgende halte uitgestapt om op de volgende tram te wachten, bleek niet veel later dat de conducteur hetzelfde idee had….. maar gelukkig werd ik niet gecontroleerd.
Even uit eten geweest bij de Mac Donalds haha ;) om vervolgens weer naar het Crown Casino te gaan. Nog ff een biertje geproefd bij de Irish pub en weer terug naar St. Kilda en de pub aldaar. Op zich is de dresscode hier heel simpel, alles kan! Rokjes en jurkjes liefst zo kort mogelijk, de schoenen eronder zo lomp mogelijk en zelfs de legging zonder iets erover wordt hier gedragen…. lang niet best!
Erik is ondertussen weer terug naar Nederland gegaan, wat betekent dat ik zijn auto kon overnemen. Ik ben dus nu in het bezit van een Mitsubishi Magna, een automaat dus dat is wel makkelijk. Het links rijden gaat goed, ik ben pas 1 keer aan de verkeerde kant ingestapt en 2 keer de ruitenwissers aangezet ipv het knipperlicht.
Ik zal weer even een paar foto’s toevoegen en laat die reacties maar weer doorkomen hoor, erg leuk om te lezen uiteraard!

• 14 November 2010 - 11:06

Marie:

Haha, de ruitenwisser ipv je knipperlicht aan, dat zou ik niet leren in een paar maanden tijd;) Zo te horen vermaak je je prima, geniet ervan!
    Liefs

• 14 November 2010 - 12:18

Pap:

ok

• 14 November 2010 - 12:20

Pap:

Mijn reactie was wat te kort begreep ik
    Mooie fotö's en grappig stukje

• 14 November 2010 - 16:34

Kevin:

Hey Vivian!

Leuk om weer wat van je te horen! Met zulke hoge temperaturen in een kas werken lijkt me erg zwaar ;). Dan mis je de airco van het MCA zeker wel :p. Wel balen dat het zo vaak regenachtig is! Maarja... wel goed voor het land zullen we maar zeggen ;). Zo te horen doe je in ieder geval leuke dingen! Bier is alleen wel erg duur zeg! Geniet van je auto! Erg fijn om je eigen vervoer te hebben.

• 14 November 2010 - 16:57

Ome Piet En Emma:

hee viv,
    zo te zien heb je het goed voor elkaar! en een mooie auto, veel plezier daar!
    tot snel.
    groetjes ome piet en emma (die is hier nu)

• 14 November 2010 - 18:56

Henriëtte:

Leuk verhaal weer Vivian
    we blijven je volgen.
    Heb je al geprobeert om contact te krijgen met Stefan.
    Hij is nu weer terug in Victoria.
    En lekker zo doorgaan he!

Groetjes Henriëtte.

• 14 November 2010 - 20:46

Erik:

Weer een mooi verhaal Viv, kwam wel bekend voor allemaal.. haha. Nou ik ben ook weer helemaal ingeburgerd na een weekend vol feestjes.. Succes en de groeten aan John en Hetty

• 16 November 2010 - 13:44

HJ:

Hoi Viv.

We houden het vrolijk ondanks alles, weet wel dat we aan je denken.

Prachtige foto's weer, wat dat betreft ben je een enorme bofkont. Treinkaartjes laten liggen kan gebeuren, da's niet zo erg als een vliegtuig te laat nemen maar blijft wel lekker in de familie. Oma was erg blij om je stem (ahum) even te horen, dat was het eerste wat ze ons gisteren vertelde.
    Hou je taai,veel liefs van:
    De Veemannen in Waarland.

• 16 November 2010 - 16:00

Hans, Rinske En Coen:

Ha Viv, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Lekker hoor dat mooie weer door de weeks. Hier was het vandaag ook wel goed weer. Vorige week was het zowat alleen maar aan het regenen. Verder gaat alles goed hier en groeit alles ook goed. Als je foto's van Coen wil zien ze staan op hyves. Veel plezier daar en we zien weer uit naar het volgende bericht!! liefs

• 16 November 2010 - 20:24

Mariette:

hey viv. ik hoop niet dat die kangoeroe zo droog smaakte, als die opmerking. ;) grappig om je verhalen te lezen. and I want more pictures!!

• 16 November 2010 - 20:49

Margreet:

Lieve Vivianne, Even een berichtje van ons om te laten weten dat we aan jou denken! Hou je taai

Dikke kus ons.

Leo en Margreet.

• 18 November 2010 - 14:13

Linda:

Hee Viv,

Zo he! Wat een heftigheid allemaal voor jou zo even in dat verre Aussie. Ik hoop dat je de juiste beslissingen kan nemen! We hebben je wel erg gemist hoor met het weekendje. Er bleef gewoon bier over en dat kan natuurlijk niet! Nu moeten we het komend weekend maar even opmaken. Nou geniet vooral van het lekkere warme weer en blijf af en toe wat schrijven..... Vinden we hier in het kouwe, natte kikkerlandje wel leuk.

liefs lin

• 19 November 2010 - 18:06

Smit-postma & Co:

Hoi Viv,
    Leuk om je belevenissen weer te lezen, je schrijft erg beeldend.
    Het zal nu even wat minder voor je zijn om zo ver weg te zijn. Maar je merkt; je wordt niet vergeten.
    Hou je taai!
    Liefs v d Smitjes

• 23 November 2010 - 15:36

Arjen:

Hallo vivian,

wat een leuk verhaal weer, lekker aan de gang in de hete warme kas.
    Wel gaaf dat je nu vervoer hebt!
    Volgende keer toch maar een sixpackje invoeren ;-)

Neem het er maar goed van nu je nog daar bent!

Groeten

• 26 November 2010 - 17:53

Wilma:

Hoi Viv,

wanneer schrijf je weer eens wat. laat me maar weer lachen. daar ben je goed in.
    opa Westveer is nu erg ziek en dat is natuurlijk niet zo fijn, maar ondanks dat reilt en zeilt alles hier verder wel.
    Erik is vandaag weer lekker door je vader bezig gehouden en morgen ook nog.

veel liefs van ons.