Up north - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu Up north - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu

Up north

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

30 December 2010 | Australië, Sydney

Hier weer een verhaaltje van de andere kant van de wereld!
Afgelopen anderhalve week een hoop meegemaakt, dus ik hoop dat ik er een beetje een gestructureerd verhaal van kan maken ;) Kort samengevat komt het neer op zo’n beetje 5000 km rijden in 10 dagen, via het binnenland richting noorden, om vervolgens langs de kust weer af te zakken naar Sydney.
Vorige week zaterdag ben ik naar Melbourne gegaan om daar met Stefan en zijn vrienden een biertje te doen. Einde van de avond redelijk vermoeid naar het hostel toe, bleken we precies op de partykamer te zitten.. Na (nog) een nachtelijke maaltijd bij de Mac Donalds toch maar weer terug naar het hostel voor wat slaap, om de volgende ochtend om half 9 in de auto naar het vliegveld te zitten om ome Martien op te halen. Maandag met z’n drieeen op pad gegaan naar The Grampians, een gebergte, wat we in een sneltreinvaart van 2 uur bekeken hebben.. (De mevrouw bij de tourist information moest al lachen toen we zeiden dat we 4 uur hadden om alles te bekijken) ’s Avonds weer blijven slapen bij Tijmen en Gea, waar ik vorige keer met de auto was gestrand.. Dinsdag ben ik samen met ome Martien verder op pad gegaan, plan tot dan toe: eerst zo ver mogelijk richting noorden rijden, om in Sydney te eindigen met oud en nieuw..
We zijn dus in de auto gestapt en gewoon maar gaan rijden.. Eerste stop op aanraden van Manon: Bendigo, een erg leuk stadje waar we heerlijk in de zon op een terrasje hebben gezeten! Later deze dag kwamen we langs een grote graanopslag waar uiteraard ook even gekeken moest worden en als afsluiter wat borden road closed en floodway genegeerd om door het water te rijden met de allemachtige Magna! Uiteindelijk om half 10 in West Wyalong een hotel gevonden, wat gaan eten en toen we terug kwamen in het hotel voor een biertje bleek de bar gesloten, matige planning dus..
Woensdag de Western Plains Zoo bezocht, een ruim opgezet park met veel verschillende diersoorten. In het Warrambungle national park veel kangaroes in het wild gezien en zelf een emoe, heel apart. Tijdens een creek (kleine rivier) wandeling kwamen naast de kangaroes ook de musquitos erg dichtbij en raakten we na een half uur met een gemiddelde van zo’n beetje 1 beet per minuut weer weg :s Na de geleerde les van de vorige avond besloten we nu in het hotel in Narrabri eerst een biertje te doen en daarna te gaan eten, alleen is van het eten nooit meer wat terecht gekomen.. De geleerde les van deze avond bleek de volgende dag toen een van ons een zeer slechte dag had, noem natuurlijk geen namen, maar ik heb de donderdag de hele dag achter het stuur gezeten ;) We hebben rond gereden door Mount Kaputar national park, waar we heel wat mooie uitzichten hebben gezien. In een hotel in Goondiwindi in Queensland terecht gekomen, waar het zomaar een uurtje later was en we dus op tijd te bed lagen.
Vrijdag door het Main Range national park gereden, alwaar we de Queen Mary falls hebben bekeken. Onderweg naar de Bjelke Pietersen Dam leek ik met 100 km per uur wel een schildpad op de weg te zien, dus omgekeerd en nu wil de mazzel met een schildpad dat ie niet zomaar een eind weg is, dus bleek dat ik echt een schildpad had gevonden, haha..
Uiteindelijk zijn we die avond terecht gekomen in een hostel in Rainbow Beach, waar de bar alweer veel te vroeg dicht ging. We raakten aan de praat met een Iers stel en omdat het kerstavond was hebben we via YouTube nog maar wat kerstliedjes gedraaid!

Goed, ik denk dat jullie wel zat zijn van het lezen ondertussen en anders ben ik in ieder geval zat van het typen :p , dus ik ga het hierbij laten voor nu.
Dit was in ieder geval de hele reis richting noorden, met onderweg een hoop natuur en mooi weer! Volgende keer de reis richting zuiden…

Bedankt voor jullie reacties weer en natuurlijk allemaal een spetterend Nieuwjaar toegewenst!

• 30 December 2010 - 14:00

Erik:

Mooi verhaal, je hebt inmiddels dus ok al heel wat uurtjes in de Magna mogen doorbrengen.. haha mooi werk! Ik zie dat de gemiddelde floodway ook nog steeds geen probleem is... Alvast een goede jaarwisseling maar dat zal wel goed komen daar in Sydney!

Cheers

• 30 December 2010 - 16:10

Hetty:

He Vivian en Martien, alvast een gezellige jaarwisseling. Leuk dat je zoveel mee maakt. Het is erg rustig in huis.

• 30 December 2010 - 17:14

Marie:

Klinkt weer goed Viv,
    maar lees niks over een stage?:P
    Feestganger;)
    Fijne jaarwisseling!
    Kus

• 30 December 2010 - 18:33

Anita:

He Viv,

Gewoon veel leuke dingen doen dus! Ik zie het al, dat komt helemaal goed die jaarwisseling. Maar dan wel ff goed plannen he? ;D

Groetje!

• 30 December 2010 - 18:46

Henriëtte:

Hey Vivian,

Wat een belevenissen weer zeg, lekker genieten en een hoop zien.
    Doe de groeten aan Martien en een hele gezellige jaarwisseling toegewenst van ons.

Groetjes Pé en Henriëtte.

• 31 December 2010 - 08:01

Mariette:

leuk verhaal! niks van de sneeuw meegekregen dus?
    tot snel ;)

groetjes jet

• 31 December 2010 - 10:27

Linda:

Hee Viv,

Nog een klein tijdje en dan is het bij jou al 2011! geniet ervan en tot snel!

liefs linda

• 31 December 2010 - 15:48

Wilma:

Hoi Vivian
    Gaat wel goed daar zeker.
    Geniet er van en natuurlijk van ons een heel goed nieuw jaar gewenst.
    Ook voor Martien .
    groetjes uit Anna Paulowna.

• 31 December 2010 - 18:58

Kevin:

Hey Vivian!

Wow jij hebt veel gedaan in zo'n korte tijd. 5000km in 10 dagen is een pittige reis ;). Maar wel veel gezien in ieder geval :D. Balen dat die bars steeds zo vroeg gesloten zijn dan! Geinig dat je een schildpad in het wild hebt gevonden joh! Heel veel plezier nog daar en een gelukkig 2011! Bij jou is het allang al nieuwjaar ;).

• 03 Januari 2011 - 20:07

Carina:

Hey Vivian!

Nog een gelukkig nieuwjaar! Hoe was oud & nieuw bij jou? Mooie verhalen en foto's weer :)

xx

• 04 Januari 2011 - 19:06

Petra:

Klinkt goed allemaal!!
    In de Grampians heb je toch wel een heleboel kangoeroe's gezien hoop ik? Wij werden daar bijna omver gelopen door die beesten!
    Ik vond het erg mooi daar.
    Geniet nog van je laatste maand. Groetjes!

• 05 Januari 2011 - 16:27

René:

Hoi Vivian,

hier dan eindelijk een berichtje van je lievelingsoom.
    Gefeliciteerd met je 24e verjaardag. Maak er een leuke dag van, dan nemen wij er (vanavond en) morgenavond de 6e ook eentje op.

Groeten,
    (Erik, Erwin, Wilma &) René.

• 05 Januari 2011 - 17:44

Sjon En Leonie:

he Viv het is leuk om af en toe iets van je te horen heb je daar niet zoveel last van de regen en het hogewater
    veel plezier verder en morgen een hele fijne verjaardag gefeliciteerd

• 05 Januari 2011 - 17:56

Ome Piet Veeman:

hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en spoedig tot kijk Gr PV

• 05 Januari 2011 - 20:22

Margreet Veeman:

Hiep hiep hoera vanaf de wierweg voor jou, maak er maar een gezellige verjaardag van.

Liefs de koolentjes

• 05 Januari 2011 - 20:28

Papa:

Van harte gefeliciteerd
    Ben je al wakker ?
    Als jij op je verjaardag moet werken,gaan wij dat ook maar doen
    Vanovond in de kroeg wel wat biertjes uitdelen aan je gasten ,ik
    betaal wel (ze hoeven niet lazerus he)

• 06 Januari 2011 - 12:59

Carina Visser:

leuk al die verhalen om te lezen nog de beste wensen voor 2011 en gefeliciteerd met je verjaardag nog heel veel plezier gr.van mij