Tofino tot Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu Tofino tot Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu

Tofino tot Whistler

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

28 Mei 2014 | Canada, Whistler

Dat we maandagochtend wakker werden was het gelukkig weer droog! Meteen van de gelegenheid gebruikt om een rondje Wild Pacific trail te lopen, door bos en langs de rotsen aaan de Pacific ocean, prachtig! Door gereden naar Tofino, Chesterman beach bekeken en geluncht met uitzicht op de oceaan. Daarna een flinke rit naar Parksville. Onderweg bijna een boomstam van de logging truck voor ons afgevallen en nog een korte stop gemaakt bij Cathedral cove (waar bomen tot 800 jaar oud staan). Onze camping vannacht is een waar resort met zwembad en hottub, met daarvandaan uitzicht over het water! Dinsdag de feery overtochtnaar het vaste land en prachtige uitzichten vanaf de 'sea to sky highway'. Onderweg 2 watervallen bekeken en een stop in Whistler, waar de sneeuwsporten tijdens de olympische spelen van Vancouver gehouden werden. Camping in Nairns Falls provincial park, bosrijk plekje aan de Green river. BBQ, fikkie, biertje! Woensdag een korte wandeling naar Joffre lake. En toen we weer onderweg waren....stak er ineens een zwarte beer de weg over, snel stoppen en foto's maken. Dat lukte ook wel redelijk tot ene LEO langskwam (de eerste Nederlander tot dusver gezien), hij deed zijn naam eer aan... Lomp En Onbenullig, en weg was de beer, haha.

• 03 Juni 2014 - 19:24

Ingrid:

Klinkt goed allemaal Viv! mooi trippie denk zo! doen jullie goed, geniet er lekker van!
    Enne, de groeten aan Leo Leerbeer ;)