Eerste week Aussie - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu Eerste week Aussie - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu

Eerste week Aussie

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

23 Oktober 2010 | Australië, Monbulk

Allereerst bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen uiteraard :)
De eerste week in Australië en daarmee ook de eerste week stage zit erop.
Ik loop stage bij Koomen en co, hier worden 4,5 miljoen tulpen, 1,5 miljoen lelie en 500.000 irissen gebroeid. Zo’n beetje alle werkzaamheden worden met de hand uitgevoerd, het spuiten tegen onkruid, het kunstmeststrooien, het plukken van de bloemen en als klap op de vuurpijl het planten van de bollen. Dit laatste is niet echt een pretje, zittend op je knieën een gat graven, bollen erin en volgende gat graven enz. De eerste dag had ik enorme last van zo’n beetje alles, de 2e dag ging het iets beter, dus ik had hoop dat het steeds minder erg zou worden…..totdat het de 3e dag ruim boven de 25 graden was :s Het is dus hard werken en ik moet ook nog steeds wennen aan het feit dat je de halve dag berg op loopt, een goede conditie had toch een pré geweest zeg maar. In ieder geval is iedereen is ontzettend aardig en lijkt het erop dat ik nu ook een stageopdracht heb!
Afgelopen week hebben we dus mooi weer gehad, ben al een beetje aan het verkkleuren en voor degenen die zich daar zorgen over maken: ik ben dit keer niet vergeten me in te smeren ;)
Hetty en John hebben me afgelopen weekend meegenomen naar Knoxcity, een enorm overdekt winkelcentrum, ik had nog net geen broodkruimels gestrooid maar ben voor de zekerheid maar wel de weg terug gelopen die ik heen gekomen was.
Ook zijn we bij een bos geweest waar heel veel cacatoes zitten die ook naar je toe komen (zie foto).
Zondag ben ik met Hetty langs de Yarra River wezen wandelen, leuk om wat van de omgeving te zien!
Morgen ga ik voor een auto kijken zodat ik me de komende maanden wat makkelijker kan verplaatsen, als dat wat wordt zal ik weer ff een fototje plaatsen..
That's all for today, groetjes!

  • 23 Oktober 2010 - 05:55

    Erik Down Under:

    hey viv!

    yes de eerste, de rest van NL ligt nog op 1 oor denk! Ik begrijp dat je een lekker Australisch bedrijf hebt uitgezocht... No worries haha! Succes met werken en see ya soon.

    Cheers

  • 23 Oktober 2010 - 06:19

    Marie:

    Klinkt goed Viv!
    Leuke foto!
    Geniet ervan!
    Liefs

  • 23 Oktober 2010 - 08:32

    Hans En Rins:

    Ha,

    Klinkt allemaal leuk en wat een verschil met hier. Veel plezier en geniet er lekker van!! Succes met de auto uitzoeken!!gr

  • 23 Oktober 2010 - 08:50

    Klaas En Hanneke:

    leuk je verslag te lezen,
    fijn dat je zonnebrand bij je hebt!!
    succes verder.

  • 23 Oktober 2010 - 09:15

    Kevin:

    Hey Vivian!

    Leuk om weer wat van je te horen! Behoorlijk zwaar werk dus als ik het zo hoor ;). Behoorlijk groot bedrijf moet dat overigens zijn joh! Leuk dat je ook wat van de omgeving bent gaan bekijken! Je bent immers niet voor niks in Australië ;). De omgeving ziet er mooi uit in ieder geval. Dus je gaat nog flink bruin worden als ik het zo hoor. Doe je goed ;).

    Kevin

  • 23 Oktober 2010 - 14:55

    Mama:

    Hey Viv,
    Super je verslag van deze week en de reaktie zijn ook erg leuk om te lezen. Je moet er hard werken maar dat ben je wel gewend je doet hier niet anders.Het weer gaat dus de warme kant op terwijl je het eerst best koud had, maar om te werken is het al weer warm dus.
    Heel plezier in je vrije weekend en de groetjes van Oma en Opa Veeman weer voor jou.Daar kom ik net vandaan.
    We genieten mee van je belevenissen liefs Mam en Pap

  • 24 Oktober 2010 - 22:00

    Erwin Arbon:

    Hee Viviannnn!
    Leuk om te lezen! Je vermaakt je dus wel :-P
    Heel veel plezier de komende tijd en ik hou je site in de gaten!!!

    Erwin

  • 26 Oktober 2010 - 07:18

    Arjen:

    Hallo vivian,

    Lekker aan het stage "lopen" en van de omgeving aan het genieten.

    Geniet er maar lekker van en haal het maximale uit je verblijf down under.

    Groeten

  • 26 Oktober 2010 - 13:41

    Twan:

    Hoi Vivian, dat is dus hard werken! Maar, dat kun je, dat weet ik zeker. Alle vertrouwen in je. Je geniet ook al van de natuur en cultuur, als ik zo lees van de Mall en de vogeltjes (ha, ha)

    groeten van twan.

  • 26 Oktober 2010 - 17:09

    Martien:

    Hé Viv, al een beetje gewend daar. Hoe is het met de "ouwe" garde van de Koomen's. Peter kan je vast wel een keer meenemen naar een Jazz-café in Melbourne. Ik probeer te plannen om een week voor de kerst voor 3 weken die kant op te komen (Koomen & Co, Tijmen, Willem Boersma en een paar dagen Sydney of zo). Ik zie wel of je tegen die tijd zin (& tijd) heb om een paar dagen mee te gaan. Doe Joop Bakker (lelies) de groeten mocht je hem tegenkomen. Veel plezier verder, (ome) Martien.

  • 31 Oktober 2010 - 13:05

    Margreet/ Leo:

    Lieve vivian,

    Wat weer een mooie verslagen van jou op deze site.Op deze manier kunnen we heerlijk met je mee genieten, van alles wat je meemaakt daar in het verre Australië! Lieverd doe voorzichtig,en natuurlijk krijg je ook de groetjes van onze kinders!

  • 01 November 2010 - 18:14

    Buurvrouw Foekje :

    Hoi Viv,

    Heel gezellig om je belevenissen te lezen. Je maakt er weer wat van, het klinkt in ieder geval heel leuk. Succes met je stageopdracht.
    Groeten van de Smitjes

  • 05 November 2010 - 10:14

    Petra,Ladan En Erwin:

    Heeeee Viviaaaaannnnnnn!!!!

    Hoe gaat het? Bij ons heel goed, Petra heeft trek in taart, maar ze heeft altijd honger volgens mij...
    Vermaak je je nog een beetje? We missen je wel hoorrrrr!!!!
    Tot gauwwwwwwww!!!

  • 08 November 2010 - 15:54

    Carina:

    Hoi Vivian,

    Leuk om je verhalen te lezen! Haha en dat insmeren is inderdaad wel een goed idee ja... ;) Veel plezier nog verder!

    X Carina

  • 09 November 2010 - 10:59

    Theo:

    Hoi Vivian,
    Als ik je verhaal lees dan begrijp ik dat het hard werken is. Nucleaire is een stuk relaxter. Maar hier heb je geen papagaaien!
    Greetz Theo

  • 10 November 2010 - 18:18

    Sanne:

    Ziet er goed uit, die mooie foto's, je ging toch heen om te werken? hihi, vast ook hard werken, maar het ziet er schitterend uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Monbulk

Australie

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2011

Westkust en weer naar huis!

19 Januari 2011

Laatste weekje stage!

10 Januari 2011

East coast, new year Sydney and birthday!

30 December 2010

Up north

16 December 2010

Stage en Healesville Sanctuary
Vivian

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 43622

Voorgaande reizen:

21 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Canada

12 Oktober 2010 - 31 Januari 2011

Australie

08 September 2006 - 10 Februari 2007

Curacao

Landen bezocht: