East coast, new year Sydney and birthday! - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu East coast, new year Sydney and birthday! - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu

East coast, new year Sydney and birthday!

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

10 Januari 2011 | Australië, Monbulk

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties, nieuwjaarswensen en felicitaties :D

Tijd voor het vervolg van ons reisverslag, geloof dat ik gestopt was in Rainbow Beach.
1e kerstdag begon met een kerstlunch in het hostel, vervolgens zijn we naar Carlos Sand Blow gegaan. Dit is een beetje lastig uit te leggen, maar in feite een hele grote berg zand die vanaf de zee steeds verder landinwaarts waait.
Daarna op naar Brisbane! ’s Avonds wilden we wat gaan drinken in de stad, maar alle pubs waren dicht tot middernacht. Later bleek dat restaurants ook geen drank mochten verkopen zonder dat iemand een maaltijd gegeten had, dit als een soort ontmoedigingsbeleid voor het drinken van alcohol…. heel aparte theorie.
2e kerstdag Brisbane gaan verkennen, de Botanic Gardens, Chinatown en het gebied waar in ’88 de World-Expo gehouden werd (bijna een feest van herkenning voor ome Martien). De hele dag heeft het flink geregend, net als op maandag toen we via Surfers Paradise (belachelijk toeristisch met veel hoogbouw) naar Byron Bay zijn gegaan. Hier hebben we maar weer een biertje gedronken. Volgende ochtend zijn we gaan duiken, eerst even in het zwembad dobberen en daarna met een redelijk snel bootje de zee op. Het stuiteren over de golven richting Julian Rocks was op zich al een hele belevenis :D Tijdens de duik veel verschillende vissen gezien, schildpadden en leopard sharks, zeker de moeite waard dus!
Die dag verder langs de kust naar het zuiden gereden, om via een bergweggetje dat uiteindelijk overging in zandpad, in het donker aan te komen in Dorrigo. Zoals de barman zei nadat hij uitgelachen was: we took the goat-track….. deze weg werd alleen gebruikt als alle doorgaande wegen naar het dorp onder water staan. De hotelkamer bleek de meest luxe die we tijdens onze reis gezien hebben!
Tot onze spijt moesten we Hotel Dorrigo woensdag weer achter ons laten, maar de waterfall way die ons richting Port Maquirie en later Singelton bracht was de moeite waard.
Donderdag zijn we vertrokken naar de Blue Mountains, een bekend national park in de buurt van Sydney. We hebben verschillende uitkijkpunten bekeken met prachtig uitzicht, maar het hoogtepunt van de dag was toch de eastern brown snake die we van dichtbij bekeken hebben.
’s Avonds naar het hotel in Sydney toe, waar we de laatste 3 dagen verbleven.
Oudjaarsdag rond de middag de stad in te gaan, om eerst wat te shoppen en terrasje te zitten en rond 4 uur een plekje in de Botanic Gardens te veroveren. Hier mochten 6000 mensen zitten, er stond een eet en drink tentje en we hadden redelijk uitzicht op de Harbour Bridge.
Al met al moesten we 8 uur wachten op het vuurwerk, dus dat was een lange zit.. Het vuurwerk was mooi om te zien, daarna was het ook meteen afgelopen en zagen de straten zwart van de mensen die richting treinen gingen. Volgende dag zijn we in de verschillende stadsdelen van Sydney gaan kijken en op een terras aan de haven hebben we gegeten. Zondagochtend zijn we vertrokken richting Monbulk. De keuze was de korte weg of de mooie route langs de kust. We begonnen met de korte route, toen even omgereden naar Canberra en daar toch besloten de route langs de kust te gaan rijden. Al met al de langste route ooit, zo’n 1100 km die we in 14 uur gereden hebben ;)
Maandag dat ik op het werk aan kwam bleek dat we maar een halve dag gingen werken, dus ’s middag maar weer in de auto gestapt en naar Cranbourne gereden, waar Willem Boersma zit met een drainage bedrijf zit. Hier mochten we blijven slapen en zijn we dinsdag ochtend vroeg vertrokken om om 7 uur weer op het werk te zijn. Donderdag was mijn verjaardag, dat hebben we gevierd in de pub in Emerald, een gezellig avondje!

• 10 Januari 2011 - 14:39

Erik:

Nice pics Viv. Je heb een mooie rit gemaakt! nu nog ff de laatste lootjes op de farm? Cheers

• 12 Januari 2011 - 07:56

De Veemannen:

Wat heb jij toch een onwijs k*tleven als je dat zo leest. Ziet er weer allemaal onwijs rot uit. De laatste loodjes voor je, kom je nog wel weg van het langzaam onderlopende eiland.
    We spreken elkaar.
    HJ

• 12 Januari 2011 - 14:33

Kevin:

Hey Vivian!

Zo te lezen heb je weer een leuke tijd gehad daar! Slim dat je the goat-track hebt genomen :p. Haha. Naja... wel weer een ervaring ;). 8 uur zitten voor het vuurwerk... pittig lang ;). Maar je moet er wat voor over hebben he :p. Lekker dat je bij terugkomst maar een halve dag hoefde te werken! Wel zo relaxt ;). Je tijd zit er alweer bijna op. Arme jij ;).

• 16 Januari 2011 - 21:10

Silla:

Zoooo, een mooi document zeg!
    Was het een gevaarlijke slang?
    groetjes en tot snel.