Westkust en weer naar huis! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu Westkust en weer naar huis! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu

Westkust en weer naar huis!

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

23 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo, tijd alweer om naar huis toe te gaan. Mariette en ik kwamen de 18e midden in de nacht aan in Perth. Bij het hostel geen bar, maar gelukkig wel een paar aardige mensen die bier en goedkope champagne met ons wilden delen ;)
De eerste dag hebben we een campervan geregeld en de ferry naar Rottnest Island gemist. 's Avonds een mooi feestje in een salsatent in Perth, met wat mensen uit het hostel.
De volgende ochtend was het zover; de campervan ophalen! Hij heet Chubby en heeft kentekenplaat WOW 404, hoe toepasselijk (zie foto's). Nadat we de wagen vol hadden geladen met boodschappen, zijn we op zoek gegaan naar de Pinnacles in het Nambung National Park. Waar we een prachtige zonsondergang hadden kunnen zien, ware 't niet dat 't bewolkt was... Chubby neergezet op de camping in Jurien Bay en prima geslapen!
De volgende ochtend een frisse duik en ontbijt aan het strand. Onderweg langs Lake Hutt gereden, waar het water rood/roze lijkt te zijn.
Vervolgens naar Kalbarri National Park, waar we wat gorges hebben bekeken, dit was nog niet overweldigend mooi, dus zijn maar doorgereden naar een gratis slaapplaats langs de weg. De hele nacht was het bloedheet, veel vliegen en herrie van roadtrains, kortom 2 uurtjes slaap. Van ellende zijn we dan ook om kwart voor 6 gaan rijden, zo in ieder geval airco.
Na een paar uur rijden ontbeten aan Shell Beach, de naam zegt het al; een strand dat bestaat uit een metersdikke laag schelpen. Tegen de tijd dat we bij Monkey Mia aankwamen hadden we de dolfijnen daar gemist, wel veel schildpadden gezien daar!
's Avonds maar weer naar de camping, dit keer in Carnarvon, met zwembad :D Veel bier, weinig slaap, dus de volgende ochten wakkeer worden aan de rand van het zwembad. Bestemming die dag Coral Bay, prachtig strand waar je heerlijk kan snorkelen. Daar de volgende dag ook nog van genoten en dan door naar Exmouth en weer langs de kant van de weg slapen. Dit keer geen hitte, maar enorme onweer, prachtig om te zien!
De volgende middag kwamen we aan in Karijini National Park, een soort oase in droog gebied. Hier zijn meerdere swimming holes, wij hebben gezwommen bij Fortescue Falls. Wederom begon het weer te onweren, dus zijn we gaan rijden richting de volgende camping in Newman. Dit bleek een mijnwerkersdorp te zijn, heel veel dezelfde auto's en kleding dus, haha. 's Nachts schrok ik wakker van de onweer, bedacht dat de stoelen nog buiten stonden, ga eruit om ze te pakken...dikke flits en klap en daar dook ik met een snoekduik de campervan weer in!
's Morgens even een duik genomen in het zwembad, daarna de hele dag in de auto op de Great Northern Highway, een eindeloze snelweg door zo goed als woestijn. Onderweg veel roadtrains en oversize loads gezien.
Bij het zicht op de camping die we voor die avond in gedachten hadden, zijn we toch maar snel doorgereden, zag er niet echt gezellig uit zeg maar.. Uiteindelijk gratis op een camping in Dalwallinu mogen staan, daar de bediende geen zin had om onze gegevens te noteren voor 1 nachtje ;)
Ondertussen is het de 26e januari, Australia Day, zeg maar koninginnedag maar dan anders!
Eerst een camping in Perth opgezocht, Karrinyup Waters Resort. Dit bleek een schot in de roos, prachtig zwembad en douche en wc zaten bij elkaar in een soort badkamertjes, heel grappig. Esplanade Park in Perth was de place to be, dus hup in de trein. Alles is BYO, bring your own, dus eerst maar boodschappen doen. Daarna een plekje opgezocht om te genieten van de mensen, muziek, luchtshows, jetski's en vuurwerk! Dat het feest af was weer in de trein, uiteraard geen taxi te krijgen. Dus vanaf het station naar de camping lopen, na 2 uur lopen (en ik heb al een hekel aan lopen ;) )en de conclusie dat we hopeloos verdwaald waren, gelukkig alsnog een taxi gevonden die ons naar de camping bracht..
Donderdag eerst maar weer eens genoten van het zwembad, daarna onderweg zwemmen in zee bij Bunburry. Door het gezellige centrum van Margaret River een rondje gelopen en de laatste souvenirs gekocht. Op de Riverside camping wachtte ons nog de zware taak 2 sixpacks bier te legen ;)
Volgende ochtend vroeg vertrokken om Chubby op tijd in te leveren na 4500 km langs de westkust en in het binnenland. Daarna relaxen en genieten van de laatste dag aan Cottesloe Beach in Perth. Met de bus naar het vliegveld, waar we tot onze schrik zagen dat onze vlucht gecancelled was. Uiteindelijk de keuze gemaakt om bij de betalen en de vlucht om te boeken naar een andere maatschappij. Hiervoor moesten we nog wel 6 uur wachten (de hele nacht dus) tot ons vliegtuig zou vertrekken. Wij dachten gaan wel lekker met een biertje zitten, maar al snel bleken onze financien dat niet zo'n strak plan te vinden voor 9,50 dollar per stuk... Uiteindelijk 's morgens om 10.30 uur eindelijk aangekomen in Melbourne. Met de trein naar Monbulk om te BBQen met John en Hetty en daarna te gaan bowlen met m'n collega's en daar te blijven slapen. Volgende ochtend brak de laatste spulletjes inpakken en weer richting vliegveld gegaan.
Zondag 30 januari om 15.30 uur vertrokken en na een tussenstop van 3 (uiteindelijk 4) uurtjes in Kuala Lumpur om maandagochtend om 6.40 uur in m'n korte broek en op slippers door de gate op Schiphol te komen! Heerlijk om weer thuis te zijn!

In de 3 en halve maand in Australie heb ik veel meer van het land kunnen zien dan ik van te voren gedacht had! Zelf de Great Ocean Road gereden, met ome Martien de Oostkust en binnenland in 2 weken en met Mariette de Westkust en binnenland in 10 dagen. Al met al zo'n 15.000 km gereden en erg genoten! En natuurlijk ook een hoop gezellige mensen leren kennen!

Zaterdagavond 5 februari een feestje gegeven om te vieren dat ik weer thuis ben, was erg gezellig!