Camper Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu Camper Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu

Camper Vancouver Island

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

26 Mei 2014 | Canada, Ucluelet

Jaja, we hebben hem hoor; onze camper! Vrijdagochtend met de trein en bus naar de verhuur toe, korte uitleg gehad en op pad :) Plan: eerst naar de Walmart om inkopen te doen. Kaart op schoot en Niek rijden, al snel bleek mijn navigatie-capaciteit onvoldoende.. Een wegwerker die vloeiend Duits sprak ging wel even voor ons uit rijden, zo gezegd zo gedaan, wat een belachelijke grote supermarkt! Daarna op de ferry naar Vancouver Island en in Goldstream provincial park een prachtig plekje op een bos camping gevonden! 's Avonds geprobeerd fikkie te stoken en 's morgens vroeg een wandeling door het park gemaakt, onder andere langs een waterval, Niek is onder de indruk! Dan op route (300 kilometer, deels door de bergen) langs Chemainus, een voormalig houthakkersdorp waar allemaal muurschilderingen te vinden zijn en nog een stop in Little qualicim falls provincial park (wat grotere waterval), in Ucluet beland. Surf junction campground, een rustige bos camping, met hottub! Zondag wakker worden met regen, de plannen wat aangepast en vandaag alleen een whale watch boottocht gedaan. We waren ff ruim vier uur aan het varen, maar we hebben bultruggen gezien! Grappig gezicht als ze dat water uitblazen.. Ondertussen blijft het maar regenen, dus we staan nu al vroeg op Ucluelet campground, dit keer een camping met zicht op een haventje. Hopen dat het morgen beter weer is, zodat we wat wandelingen kunnen maken in deze prachtige omgeving, maar nu heb ik wel mooi de tijd om de site bij te werken!

• 29 Mei 2014 - 08:48

Jan En Elly:

Klinkt goed allemaal maak er wat moois van.