Wells Gray provincial park en Blue river - Reisverslag uit Blue River, Canada van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu Wells Gray provincial park en Blue river - Reisverslag uit Blue River, Canada van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu

Wells Gray provincial park en Blue river

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

31 Mei 2014 | Canada, Blue River

Onze volgende stop was op donderdag 29 mei: Wells Gray provincial park. Het idee is om hier een aantal dagen te verblijven. Bij aankomst in het visitor center blijkt echter dat het behoorlijk nat is in het park en een aantal activiteiten zoals raften niet gedaan worden, helaas. De camping die we bedacht hadden blijkt overstroomd, dus ernaast op de het Golf resort beland, prima camping :) We hebben ons opgegeven voor een horseback riding tour van 2 uur. Daar aangekomen is het nog droog, maar de wolken komen weer tevoorschijn. Niek springt met frisse tegenzin op zijn paard en ik op de mijne. Western style it is, we gaan binnen no-time recht tegen de berg op. Na een fantastische rit door haast onbegaanbare beboste bergen zijn we met, dank aan onze jassen, droog weer thuis! De volgende ochtend nog weer 2 watervallen bekeken en verder t park gelaten voor wat het is.. Op de camping in Blue river kwamen we al vroeg aan, t zonnetje scheen hier heerlijk, dus lekker lang buiten gezeten!
Zaterdagochtend op tijd eruit om aan de Blue river safari mee te doen. Met een bootje gaan we de rivier op, onze kapitein spot al snel een zwarte beer, die we uitvoerig van dichtbij kunnen bekijken en fotograferen! Daarna nog een tijdje rijden naar mount Robson, alwaar we een camping vinden..

• 09 Juni 2014 - 09:52

Anita & Rindert:

Ha die Viv en Niek!
    Mooie verhalen. Klinkt erg gaaf! Veel plezier nog de laatste dagen en tot snel in NL!
    Groetjes Anita en Rindert

• 09 Juni 2014 - 09:52

Anita & Rindert:

Ha die Viv en Niek!
    Mooie verhalen. Klinkt erg gaaf! Veel plezier nog de laatste dagen en tot snel in L!
    Groetjes Anita en Rindert

• 09 Juni 2014 - 21:37

Erik:

Klinkt goed! hier is t ook nat. veel plezier nog ff