Jasper national park - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu Jasper national park - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Vivian Bruin - WaarBenJij.nu

Jasper national park

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

01 Juni 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Zondag 1 juni alweer.. Op tijd op pad naar Jasper national park, rondje door het dorp gedaan en weer even langs t visitor center. Vervolgens een 60 km lange rit, met de bijzonder trage snelheid van max 60 km/uur. Na een uur komen we aan bij wat volgens de boeken een prachtig meer is (Maligne lake)....Pfff vette tegenvaller, misschien wel omdat t wat bewolkt is. De terugweg mag ik rijden van Niek ;) Tweede activiteit is een ritje omhoog met de Jasper tramway (gondeltje a 35 dollar), dit is geen tegenvaller en geeft echt een prachtig uitzicht over de verschillende bergketens in de regio! Whistlers campground is een teleurstelling, douches slecht en eindeloos ver lopen... Maar we zien 's avonds wel 2 elk (grote hertachtigen) lopen! Onze ochtendwandeling maandag wordt onderbroken door een zwarte beer die op t pad loopt, na t nemen van de nodige foto's toch maar rechtsomkeert gemaakt, haha.. Voor de verandering weer 2 watervalllen bekeken, onder t motto: een dag geen watervallen is een dag niet geleefd! Onderweg Bighorn sheep en een kudde mountain goats gespot op de steile rotswanden! Daarna de glacier adventure: met een bus met 6 dikke Michelin 1000/50 banden (stel je hierbij t hoofd van Niek voor bij t zien en van Steven bij t lezen) bovenop een slinkende glacier kijken! Prachtig plekje gevonden op een camping die volgens het boekje nog gesloten was. Onbeperkt fikkie stoken, pal tussen de Rockies en aan een riviertje met mooi blauw water!